Nöjd (frisör!)tjej

Vilken lång (men rolig!!!) dag det här har varit! Har som vanligt varit i skolan och jag måste säga att jag verkligen gillar onsdagar. Från klockan 08:00-12:00 jobbar vi med vår salong som vi håller på och bygger. Det är verkligen askul. Jag och Jessika teamar riktigt bra tillsammans och vårt arbete blir grymt! Sedan är det lunch och därefter en hel eftermiddag med kunder i salongen. Hade en jättetrevlig och söt tjej som kund idag. Vi ljusarefärgarde hennes utväxt och resultatet blev jämnt och fint! Direkt efter jag blev klar slängde jag mig i bilen och åkte hem. Väl hemma så packade jag iordning det sista i väskan och tryckte i mig några slevar mat innan bilen rullade vidare mot Vingåker.

Och det är där, i Vingåker, som jag har varit och jobbat ikväll. Kom hem för ca 30 minuter sedan, så det här blev en riktigt lång dag! MEN vad kul jag har haft! Speciellt nu ikväll. Jag älskar frisöryrket. Jag älskar att gå in i jobbrollen och bara vara jag. Det är ashäftigt. Jag brinner verkligen för det och det känns att det märks. Förresten, här kommer en bild på min "kort fest" som jag gjorde igår:


Med en kam, en fön och några spolar så kan man göra rätt mycket



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback