Som plåster på såret

Jag har sagt det många gånger men jag måste bara få säga det ännu en gång - Fan vad jag älskar mitt jobb!! Mina kunder är underbara, jag blir så glad av att träffa folk hela dagarna. Och idag hade en mycket go kvinna tid hos mig, som jag överhuvudtaget inte känner sedan tidigare, utan som gått hos mig nu några gånger. Hon tittade på mig och sa: "Jenny Jenny, du är så vacker. Som en blomma! Du lyser upp vilken grå dag som helst." Om jag blev rörd? Gissa. Ännu mer då jag gick omålad runt ögonen och med en klump i magen som kom i helgen då saknaden tog överhand och tårarna anföll mig. Då jag insåg ännu en gång att jag inte kan möta det som finns på andra sidan förrän jag själv är där. Denna underbara kvinna gjorde min dag. Jag gav henne en kram. Och ett stort tack. Nu är jag som vanligt igen. Livsglädjen är tillbaka.

Tack.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback