Bambu-Tattoo

Har fått ganska många frågor angående min tatuering. Och ja, det är en bambutatering vilket betyder att den inte är gjord med maskin. Den sitter lika bra som med maskin men det sägs att det gör mindre ont med denna teknik. Vet dock inte om det stämmer men jag tror det. Dom går ju heller inte lika djupt som med maskin vilket leder till att det inte blöder. Det ömmade inte alls efteråt och jag har inte haft någon ful sårskorpa eller liknande. 

Med bambu tar det längre tid då man med en liten nål (ser ut som ett litet rakblad) sitter och hackar in del för del. Det tog ca en timme att göra min.

Ska tilläggas att jag var sjukt jävla nervös innan jag la mig på britsen. Jag var millimetern från att spy och avbryta allting. När jag sedan insåg att det var klart släppte nervositeten och jag skakade i hela kroppen samtidigt som jag asgarvade av lycka. Tackar min kära Micke som var med som stöd. Han gjorde ett suveränt jobb!

Här ser ni hur han för hand skissar upp motivet






image description



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback