Året som gått

Det är ingen tvekan om att 2011 har varit det mest händelserika år hittils i livet för min del. Det har verkligen hänt så sjuuuuukt mycket saker! Att det skulle bli såhär (bra!) trodde jag absolut inte för ett år sedan.

Jag lever numera ett helt nytt liv. Ett liv jag inte trodde fanns. Jag är så lycklig. Och just nu lite tafatt. Jag vet inte mer vad jag ska säga. Blir alldeles "till mig" när jag tänker på det. Sen är sanningen den att inga ord går att beskriva alla känslor eller upplevelser med - Det är för stort! 

Kort och gott kan man summera mitt år såhär. Jag har:

- Följt mitt hjärta
- Bott ihop med mamma i en tvåa i x antal månader
- Skaffat en egen lägenhet
- Blivit på tok för smal
- I stort sätt bott på krogarna
- Druckit alldeles för mycket alkohol
- Haft på tok för många (och galna!) vadslagningar
- Kysst främlingar
- Drivit och lekt med killars känslor
- Cyklat omkull
- Tvättat mig i en vattenpöl
- Tagit studenten
- Träffat MÅNGA nya människor
- Fått vänner för livet
- Dansat på bord
- Sovit lite varstans
- Öppnat mitt egna frisörföretag
- Backat in i en taxibil
- Klippt av mig håret
- Gått upp (lite väl mycket dock) i vikt
- Funnit min stora kärlek ♥
- Blivit sambo ♥
- SKRATTAT
- Funnit lycka och trygghet
- "Öppnat nya dörrar"
- Skrattat lite till


Jag blir helt ärligt tårögd när jag nu såhär i efterhand ser skillnaden mot och nu. Jag minns att jag blev irriterad när folk ifrågasatte hur jag egentligen mådde. Jag lärde mig liksom att leva med det, med att gråta, ha ont i härtat och se allting som i en svart tunnel. Jag förstod inte att jag skadade mig själv. Inte förrän nu. Idag är jag så tacksam för att jag hittat rätt. Insett.

Då...

image description

Nu...

Nog är det stor skillnad!
Mina ögon... Utstrålningen.
Falskt leende mot äkta. Det syns.
Eller hur?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback