I'm ready to do this

Ny vecka, nya tag! Jar har nu kommit till den punkt då jag börjat störa mig på min egna kropp. För det första så är jag så jävla blek (sommaren detta år har sugit pung!!!!!) och för det andra så är jag fläskig och allmänt ofräsh. Sanningen är den att jag det senaste året har gått upp ca 9 kilo. Var dock på TOK för smal där ett tag, men ändå. 9 kilo. Det känns. Det märks. Tro mig. 

Jag är en allmänt slö människa och det här med och träna har aldrig varit min grej. Jag har aldrig känt: "Åååh vad skönt det ska bli med en långpromenad" som jag vet många andra gör. För mig är det mer jobbigt. Samma sak med gymmet - Vem tycker det är kul att gå dit?! 

Sen ÄR jag en riktig gottegris. Många (tjejer framförallt) vill få det och låta som att de äter mycker godis osv, men jag GÖR VERKLIGEN DET. Nästintill varje dag. Fika, godis, COCA COLA, pizza, chips och socker över lag finns med i min vardag varje dag. Det är helt sant. Och nu har jag kommit till den punkt då det nästan skrämmer mig. Vi har diabetes i släkten så jag borde verkligen tänka mig för.....

Jag ska från och med nu börja tänka om. Jag har världens bästa stöd (min livskamrat och bästa vän, Mikael) som jag vet kommer sparka mig i arslet när jag är som mest slö. Är jag törstig kan jag dricka vatten, INTE coca cola hela hela hela tiden. Är jag sugen på något kan jag NÅGON GÅNG testa med ett äpple, inte godis/kakor hela hela hela tiden. 

Jag ska klara det här! Jag skiter egentligen vad det står på vågen, det som är viktigast för mig är att jag själv trivs med mig själv. Och det är det som är viktigt, att man jämför med sig själv och ingen annan. Jag kommer aldrig att kunna få magrutor eller smalare höfter. Alla kroppar är uppbyggda olika och det är inget som vi kan göra något åt. Därför är det viktigt att jag inte ställer mig bredvid någon annan och försöker sträva efter och se likadan ut. Det funkar liksom inte. Jag har bara mig själv att jämföra med och det är jag mycket väl införstådd med.
 
Tro nu inte att jag på något sätt ska börja banta!!! Jag kommer att äta som vanligt och köra mitt race förutom det här med godis och coca cola VARJE DAG. Sedan ska jag försöka gå promenader ca 4 dagar i veckan. I nuläget rör jag mig INGENTING mer än till och från bilen. Målet är att jag ska känna mig piggare! Och såklart känna att jag trivs med mig själv. Just nu känner jag mig som en deg som står på jäsning. 

Nu - promenad!!!!!!!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback