From Thai

Okej, nu ska ni få veta lite hur vi har det och vad vi gör om dagarna. Jag vet ju att pappa, familjen och alla mina underbara vänner läser min blogg så det här inlägget är till er.

Vi flög direkt till Krabi och tog sedan en taxi till Ao Nang där vi bor på ett hotell som ligger precis vid stranden. Man går över gatan så är man där.

De första dagarna har vi dock för det mesta legat vid poolen och jäst. Solen tar så förbaskat så vi har varit i behov av parasoll och skugga. Dessutom så har det vart så bekvämt på luncherna då vi i princip bara behöver resa på röva' och sätta oss igen för att maten ska bli serverad. Så nära och bra!

Har redan hunnit med 3 timmars helkroppsmasage. En timme kostar 300 baht vilket motsvarar drygt 60 svenska kronor. Helt galet! Och på tal om massage - idag när vi gick hemåt från stranden där vi blev masserade så började det spöregna. Kändes skumt att gå i bikini i regnet och bara njuta. Ja, för i den här värmen fryser man aldrig, det är en sak som är säker! Efter regn- och åskskuren så gjorde vi oss iordning och gick ut och åt. Och som varje kväll efter middagen så strosade vi runt i lite affärer. Jag har hittat en hel del godbitar faktiskt. Jättekul! Speciellt när det knappt kostar någonting.

Det finns även lite negativt att berätta. Jag är dålig i magen. Verkar inte klara av de främmande bakterierna här nere trots alla mediciner. Känns så jobbigt. Är så trött på min mage som aldrig vill fungera som den ska. Klockan är liksom halv två på natten och här sitter jag, på toaletten :(

Imorgon åker vi till Koh Lanta där vi har hyrt ett hus som ligger på stranden. Ber till gudarna att jag mår bättre då. Godnatt.

Puss love
/ Jenny




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback