-

Dag 1] Om mig:

Oj, att berätta om sig själv är inte så lätt... Var ska jag börja? Vad är det mest intressanta att ta med? Hm... Svårt. 
 
Hur som helst. Jag är en 20-årig tjej som är tacksam över vad livet ger. Har lärt mig att uppskatta de små sakerna  och sånt som många andra inte tänker på. Känner mig därför väldigt annorlunda (för vuxen???!!!) i mina värderingar emellanåt men jag tror det har och göra med allt det sämre jag varit med om. Nära-döden-upplevelsen till exempel... Jag låg i en sjukhussäng och hörde doktorn säga: "Tyvärr Åsa, hon kommer inte överleva natten" framför min stackars mamma som grät och tröstade sig själv. "Ring efter de anhöriga och berätta som det är" Jag var 9 år gammal. Jag överlevde. Fick komma hem igen. Men det tog många år innan jag blev frisk......... Många års kämpande. 

Tack vare detta uppskattar jag somsagt livet på ett sätt många andra inte gör. Menar absolut inte att jag på något sätt är bättre än någon annan, för det är jag inte. Jag har brister och jag gör fel, så det så. Men sådana saker som lite hull på kroppen, godis i veckorna, månader man inte har så mycket pengar - Det rör mig inte i ryggen! Det är inte det som betyder något. Det som betyder är att man får vakna upp i sin säng varje dag och känna att man lever. Sån är jag.
 
Jag har haft en ganska så kämpig uppväxt/tonår jämfört med många av mina fina vänner. Mina föräldrar skiljde sig tidigt, jag blev sjuk, hamnade i lite fel kompiskretsar, skolkade, rökte, retades/mobbades, tappade respekt för vuxna människor, flyttade hemifrån som 16-åring, skadade mig själv, hade liksom inget mål med livet, skadade andra.... You name it. Men så vände allt under gymnasiet, och det gick fort. Jag hittade mig själv till 100% och den befrielsen går inte att beskriva.
 
Jag har aldrig mått bättre än jag gör idag. Aldrig! Och att mitt liv skulle se ut såhär trodde jag aldrig. Jag är så jävla lycklig och jag vet att det smittar av sig på min omgivning. Jag hör och ser det varje dag. Mitt hjärta är helt och det är bland annat Mickes förtjänst. Och min egen såklart. Och min familj, mina riktiga vänner, mitt jobb och min passion. Jag driver mitt egna frisörföretag och hade allt klart dagen då jag tog studenten. 4 dagar senare stod jag och klippte hår och försörjde mig själv. Jag jobbar med det jag brinner för och jag är så stolt över mig själv. Man kan om man vill, det är en sak som är säker.
 
Typiskt mig:
♥ Jag är envis
♥ Jag är en sucker för vin
♥ Temys
♥ Levande ljus
♥ Romantiskt hem
♥ Pyssel och knåp
♥ Kreativitet
♥ Kort stubin
♥ Ärlighet (ibland för ärlig tror jag???)
♥ Dåliga skämt
♥ Stort hjärta för barn
♥ Planerare
♥ Romantiker
♥ Oordning i garderoben
♥ SKOR
♥ Godis
 
Sen så älskar jag rosa! Bebisrosa! Och Bonde söker fru, haha! Det är mitt favvoprogram näst efter Ensam mamma söker. Och så missar jag helst inte ett enda avsnitt av Halv åtta hos mig.

Har en dröm att en dag öppna en frisörskola. Vi får se hur det blir med det.

 


Tycker att du är himla fin och duktig som gör det du brinner för och sköter det på ett utmärkt sätt! Lite avis är man! Hoppas jag blir lika duktig när jag är klar med skolan! ;)
Puss!

2012-10-09 // 21:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback