Helgen

Övernattningen i sommarstugan från fredag till lördag var verkligen jättemysig. Från början var det tänkt att det bara skulle vara jag och Micke, men det slutade med att mina två kusiner hakade på. Vi hade inget fungerande vatten, ingen värme, ingen dusch eller riktig toalett då det är en sommarstuga och ingenting annat, men det gick hur bra som helst. Vi hade med oss papperstallrikar som vi åt på, plastmuggar som vi drack ur och en dunk med vatten hemifrån så vi kunde borsta tänderna och dricka. Och så självklart massor med kläder och varma täcken/sovsäckar så vi inte skulle frysa ihjäl under nattens gång. 
 
Vi åt god mat (färdig potatisgratäng och lövbiff) medan vi kollade på Gladiatorerna på fredagkvällen. Självklart plockade vi fram en massa snacks och myste under filtar framför den öppna spisen medan värmen sakta med säkert höjdes. Vi vaknade tidigt på lördagsmorgonen och det var hur kallt som helst, men vi tände en brasa och tinade upp till slut. Sedan tog vi med oss matsäck och ett glatt humör ut på sjön där vi åkte scoter, pimplade och grillade korv 
 
Fredagsmys med papperstallrikar och plastmuggar :)
 
Att somna såhär framför en öppen brasa är inte varje dag
 
07:30 - Nyvaknade frusna hjältar
 
'
Jag pimplar
 
My man
 
Emma fångade fisk
 
Micke fångade en gädda!!!!!
 
Haha, ser ni vad rolig jag ser ut där bak?!
 
Så himla fin dag!
 
Stolt tjej
 
Korvgrillning på berget
 
Som ni förstår hade vi det toppen! Tackar Micke, Emma och Johan för det.
 
 

Igår åkte jag och Micke till Norrköping. My man behövde lite nytt i garderoben och han hittade en himla massa fint. Jag "råkade" komma hem med ett par svarta jeans och två tröjor också. Mysig dag helt enkelt. Självklart passade vi på att äta den supergoda thaibuffèn som finns på stan. 
 
 
 
Och på kvällen blev det söndagsmys i högsta grad liggandes i soffan hela kvällen. Och med ost och kex ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback