Svar på kommentar

Lars  ([email protected]) om Mobbning på Facebook?:

Men, ge dig!
Det där är inte mobbing!
Det är yttrandefrihet!

Jag tycker der är oroande att du är emot en av Sveriges grundlagar och kallar det för mobbing. Jag tror nog att du skulle behöva en psykologisk utvärdering.


Svar: För det första så stavas det mobbning och inte "mobbing". Förlåt att jag påpekar, men jag stör mig på felstavade ord, hehe! För det andra så vet jag mycket väl att dessa grupper på Facebook inte alls lever upp till någon av våra grundlagar i Sverige. Att det finns en grundlag som står för yttrandefrihet vet jag, men du har jävligt fel i Din bedömning av vad lagen innebär. I lagen står det att du får tycka och säga precis som du vill men ALDRIG kränka en annan människa! Det är väl precis vad dessa grupper gör, rätta mig om jag har fel. Hur kan hundratals personer sitta via Facebook och HATA en 17årig tjej som vann Melodifestivalen 2010 tack vare att vi röstade fram henne?! Du Lars, och ni andra som inte förstår vad innebörden av varken ordet HATA eller grundlagen YTTRANDEFRIHETSGRUNDLGEN står för - Ta reda på det så underlättar ni en hel del för er själva!

Och vad menar du med att Jag skulle behöva en psykologisk utvärdering? Jag förstod inte riktigt...??


» Frida

haha vilken smart kille! Vad tänkte han egentligen?

2010-03-15 // 08:37:52
» Lars

Att säga att någon är ett skämt räknas inte som kränkning kan jag påpeka.

Att hata någon är inte kränkning.

För att det ska vara olagligt ska det vara "Hets emot Folkgrupp", förtal, olaga hot...etc etc

För att det ska kunna kallas mobbing ska det ske systematisk och regelbundet.

Alltså kan ett ord inte kallas mobbing, utan det är om det upprepas under en lång period.





Och jag tror jag har lite mer koll på lagarna i Sverige än du, då jag studerar juridik atm.



ps. Sluta vara så jävla prydd och se ner på andra.

2010-03-15 // 15:55:35

http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihetslagen

2010-03-16 // 20:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback